Sunday, February 2, 2014

Aku punya wedding preparation

Seriously aku pening nak pilih tema dan design baju untuk wedding aku nanti..pejam celik pejam celik lagi 2 bulan je???? kalau ikutkan xsampai 2 bulan pun...haishh pening2..untuk baju wedding, aku xambil kat butik sebab xde saiz..kesian kan???? (xpe nanti aku dietla..puiihh!! dietla sangat!) aku hanya ambil pelamin, make up dan accesories sahaja..okla butik tu menawarkan pakej yang sangat murah k..da banyak butik aku survey butik tu jugak yang aku rasa murah sangat..baju pun cantik2 tapi hakikatnya baju aku xde saiz..hahahaha..aku mengidamkan sebuah perkahwinan yang simple je sebenarnye..xdelah gah2 sangat..dan tema yang aku nak sangat dan dah berapa tahun aku plan untuk tema ini adalah biru turqoise + pink..aku plan da beberapa tahun yang dulu masa tu xde orang guna sangat tema nie..tapi sekarang da melambak2 orang pakai tema nie kan..xde uniqueness lah kat situ..tapi xpelah kaler tema nie pun cantik dan aku decide untuk guna tema nie sebagai tema majlis kahwin aku nanti...


cantikkan kombinasi kaler biru + pink nie...nampak pun sweet2 gituuhhh macam haku..(sangat perasan!!) disebabkan hantaran aku naik sekali je masa tunang hari tu, so da xdelah hantaran da masa nikah..aku lenggang jela..senang tau buat macam tu..bagi aku kalau wedding aku nak fikir pasal pelamin dan baju je..hantaran2 tu semua macam leceh..tu bagi akulah..sebab tu naik sekali je..xdelah membazir..tunang aku pun setuju dengan idea aku tu..lagipun berjimat cermatkan amalan yang mulia!!


yang nie kek biru + pink..ohsemmm uoollssss!! nie ala2 kek aku nantila..tapi aku buat 2 tingkat je..seriously decoration yang sangat cantik..bila aku tengok aku sangat berkenan..terus call orang nya dan booking terus..so sapa2 nak try khidmat kak Jue nie, ambillah no h/p dia kat gambar kek tu..hahaha..xpasal2 aku promote kek orang kat blog aku kan..dala xde permission..sorry kak Jue..~wink!!wink!!~


ape pasal lah aku ambil gambar buaian berendoi nie kan?? sebab kaler dia lah..biru pink..kelassss pelamin nie macam pelamin kahwin je..huhuhu..cuba alihkan buaian tu, kan jadi pelamin kahwin..tinggal letak kerusi je (macam xok je)..ataupun pelamin tunang..duduk jela bersimpuh kat bawah kan??? sapa2 nak 2 in 1 bolehla buat macam nie..nak2 lagi bila buat majlis cukur jambul dan majlis tunang serentak! wah sangat jimat! hahaah..mula lah kan aku nak merepek...ok da diam! 

untuk wedding kat rumah aku nanti aku, aku naaaakkkk sangat pakai dress! sebab aku nie pencinta dress..aku rasa design untuk badan aku hanya dress je yang sesuai..oh so sad! tapi xpe janji bahagia! sihat dan gagah perkasa!! cett!


dress aku nanti ala2 macam gambar kat atas nie..cantik kan?? tapi aku tuka kaler dan design sikitlah lepas berbincang dengan taylor peribadi aku..eceh! peribadi sebab tiga2 majlis aku ambil kat dia..nikah, bersanding dan bertandang..taylor aku nie muda dan aku rasa design dia modern lah..yelah orang muda design kan..aku hanya cari design dan dia akan lukis..masa lukis tu mulalah kan nak tukar kat sini lah situlah..nak letak lace kat sinilah, beads kat sinilah..last2 aku sendiri yang pening sebab xdapat nak beza majlis yang mana yang guna chiffon atau satin..dan design baju pun aku boleh lupa! haihhh lah minah nie banyak makan semut! baju nie aku ambil kat minazboutique..kalau korang nak tahu, design baju kat minaz nie sangatlah cantik2..rambang mata..design2 yang aku pilih semuanya di minaz..bolehlah korang tengok2 page fb minaz yang aku dah link..nie pun xd permission! sesuka hati!


see biru pink lagi!! nie pun baju di minaz..baju nie design yang aku pilih untuk bertandang..tapi xdelah sama..mungkin aku akan tukar2 design sikitlah..cantik sebab aku suka ribon kat belakang baju tu..comeyy je tengok..aku nak ala2 muslimah macam nie..aku nie pencinta biru..nak2 lagi masuk pulak tu dengan kaler pink..lagi bertambah jatuh cinta lah..kebanyakannya design2 baju di butik minaz bagi aku ilham lah nak design macam mane, kaler ape, semualah..tapi xpernah pun pergi butik dia..hanya di fb!

ok untuk bertandang tunang aku memilih kaler soft purple..salah satu kaler yang aku suka..biasalah lelaki xgheti nak match2 kaler nie kan..so biar hakuuu sendiri yang match! setelah berbincang dengan taylor dan mencari2 di pakcik google, aku terjumpa satu kaler yang sangat cantikkss! marvelouusss! meletooppss!! (kau jangan nak poyo sangatlah zurin!! banyak pulak "s" kau kat belakang tuh!!) 

taraaaaa!!


biru turqoise + purple!! biru lagi?? aku jumpa gambar nie kat google..cantiklah kombinasi kaler dia..pengantin nie lebihkan biru tapi aku nanti lebihkan purple..aku xjumpa pulak orang guna tema nie dan lebihkan purple..xpe bagusla..biar haku orang pertama! padahal ada je orang da guna tapi aku je yang xjumpa..hahaahaha..


ok nie lagi gambar yang aku berkenan kat kalerr dia..tapi semua guna dark purple, xde pun guna soft purple..disebabkan tunang aku berkulit gelap2 manis menawan, xbolehla guna dark purple..kang nampak sampin je kang yang berjalan (ooppssss!! peaceee yoww!!)

selain warna nie aku berkenan lagi dengan 1 kaler nie..kombinasi yang sangat sesuai dan cantik bila di combine kan dengan kaler purple..


purple + peach!!! hahaha..asik biru je kan so aku nak lainlah pulak..nanti dalam album kahwin nampak biru je semua..huhuhu..setelah aku google lagi baju pengantin, aku jumpa pulak kaler nie...cantiklah..rasa macam nak guna kaler nie je..


yang pelamin nie ada jugak kombinasi purple peach nie dan plus dengan warna yang lain..kombinasi yang sangat menarik..boleh dicadang2kan kat tunang aku nie..nasib baik dia jenis follow the flow je..huhukksss!



hahaha..gambar pecah! tapi aku nak besarkan jugak! tapi korang nampak jugak kan kaler ape tu..kenapa xde gambar yang aku jumpa diorang lebihkan purple huh?? aku nak tengok kalau lebihkan purple cantik ke x...ke aku yang xjumpa?? aduhh! xpela hanya guna imaginasi jela nampaknya..kalau menurut kepada imaginasi aku, nampak comel disitu lagi2 ada aku disitu! puihh!

ok jom tengok lagi kombinasi purple peach nie..

.


p/s: aku sebenarnya majlis bertandang nak dress jugak..tapi incik tunang nak baju simple yang boleh diguna bila2 masa..so its ok..aku follow je..follow the flow yoowww! 

2 comments:

  1. dress utk pengapit taknak plan ke? hahaha

    ReplyDelete
  2. amboi..syera kan banyak baju vogue2..pakai jelah...yang penting nnti jgn lagi over dri akk ok! hahaha..

    ReplyDelete