Wednesday, February 12, 2014

Bagaikan model

Perempuan2 zaman sekarang nie ramai je kan suka berselfie2..termasuklah aku! hahaha..xdelah kengkadang bosan xde buat apa hanya kamera handphone menjadi peneman..lepas snap tengok gambar then sengih sorang2..haha..adakah perempuan2 yang ada minat cmnie boleh dikatakan perempuan gedik?? xlahhh..ini namanya meluangkan masa dikala bosan..kan?? (yelah sebab haku pun suka buat!) tengok gambar sendiri pun terhibur apa..hahaha..lagi2 bila ada aplikasi2 handphone yang boleh edit2 gambar cantik2 macam photowonder...mesti ramai yang dah guna aplikasi photowonder nie..aplikasi nie macam camera 360 tu lah..snap gambar baru bangun tidur lepas tu edit touch up2 sket, sekelip mata rupa anda bagaikan model! huahuahua..dulu aku ada aplikasi nie so aku nak lah tunjuk gambar sebelum dan selepas aku yang ala2 model lah sangat tuh! hehehe..

*muka penat banyak kerja*


berubah kan?? nampak macam aku pakai eye shadow pun ada..nampak macam aku make up lah..aku letak blusher sikit kasi itu pipi merah2..padahal aku xreti nak make up2 nie..kang muka aku jadi macam hape pulak kang..hanya di photowonder jelah aku edit macam aku make up..hahahaha..lepas tu nak nampak cantik aku letaklah frame dengan bunga kat sweater aku tu..tau gambar nie kat mana?? kat toilet! nampak aku macam xde koje kan?? hahaha..ada lagi aku nak tunjuk..




ha nie gambar profile picture aku..perasan x?? hahah..aku lupa apa nama background nie..macam ada red2 cmtu lah belakang dia..saje aku test tengok sesuai ke x..kan nampak macam aku pakai lipstick kan..oklah xdelah muka aku pucat..ramai orang kata bibir aku sama kaler dengan kulit muka..huh! sentap! hahaaha..


perasan x aku letak gambar nie kat mana? tu kat atas blog archive tu..ha yang tu selepas..aku tambah bagi shining2 sikit..korang nampak gambar yang tergantung kat dinding dalam gambar kat atas nie?..tu yang macam gambar orang grad tu..bukan macam, memang gambar orang grad ambil kat studio..tu aku lah tu! hehehe..*saja nak over*

aku memang xreti make up daripada dulu..kalau keluar pun aku hanya pakai bedak compact / powder dan lipstick or lip balm sahaja..aku sajelah beli lipstick kat avon tu..saje nak bagi bibir aku nie merah, bila aku pakai adalah sorang mamat ofismate aku nie asek gelak2 je pandang aku! pahal dia nie! pastu dia cakap bibir aku merah sangat..asal?? pelik?? ooiii aku pernah jelah pakai make up! cuma sekarang aku dah xpakai..malas tau x! tapi cantik pe merah2..seksi! aawww~~

dan sampai ke hari nie bila aku pakai lipstick dia akan gelak! kejam! lagi 1 aku xboleh pakai apa2 krim ke, pencuci muka ke, toner ke sebab kulit aku sangat sensitif..mudah ruam dan jerawat..lepas tu kulit aku yang dekat sebelah mata tu bertukar jadi kasar..maksudnya permukaan kulit tu kasar..mula2 gatal dan bila aku kerap garu2, dia akan kasar..tapi aku geram sangat, aku pakai je krim muka..kalau x muka aku xeloklah..aku xtahu nak guna produk apa..takut xsesuai dan kulit muka bertambah teruk..perangai aku bila kulit muka aku tengah elok aku pergi pakai krim, bila dah xelok aku stop! sampai bila nak perangai cenggini?? eloknya kena jumpa pakar kulit nih!

p/s: sekarang aplikasi photowonder nie dah xde kat h/p aku sebab aku dah reset dah semua! sebabnya terlampau banyak sangat aplikasi dan h/p aku pun mudah hang..tu antara gambar2 aku yang aku sempat edit kat aplikasi nie..hehehe..ok tu je nak cakap xnak cakap banyak nanti orang kata aku suka bebel macam mak mak..bye aku nak tido! zzzzzzz...


No comments:

Post a Comment