Thursday, January 23, 2014

aku akan marah pada sesiapa yang parking kereta depan rumah aku!

Tajuk entri nie macam aku marah kan??memang tengah marah tapi tu tadila sekarang da cool..ok sebenarnye banyak perkara yang boleh membuatkan aku marah antaranya orang yang suka blok kereta die sesuka hati depan rumah aku..nampak macam perkara kecil kan tapi aku paling xsuka bile ada kereta blok depan rumah dan aku xboleh parking dalam rumah..tu yang membuatkan aku kena parking merata-rata dan blok depan rumah orang jugak..normal la perkara yang aku xsuke orang buat kat aku dan aku pon xsuka la buat kat orang lain kan..pleasela pemandu2 kat luar tu kalo nak park pikir dulu sesuai ke nak park depan rumah orang, xmengganggu owner rumah tu ke..walaupun owner rumah yang di park kan (sesuka hati english campur2..) kereta tu xkemana2, adakah beliau jugak suka rumahnye di blok oleh kereta ntah sapa2 kan??kita xtau hati orang..kalau sekejap xpe..nie sampai berjanggut tunggu dia alihkan..

pernah terjadi suatu ketika dulula masa belajar dekat uitm..dala penat2 balik kelas hari pon da malam..bila sampai depan rumah tengok ada kereta lain park kat depan rumah aku..sebenarnya aku ada jiran yang baru pindah dan pekerjaan suaminya adalah sebagai mekanik kereta..jadi bila customer dia hantar kereta, dia park la kat depan rumah aku sebab da xde tempat nak park sebab rumah aku perumahan dan lokasinya di tengah2..jalan pon kecil so dia sesuka hatila park kat depan rumah aku..kebetulan ibu aku tengah menyapu kat halaman rumah..aku keluar je kereta dan dengan nada marah aku tanya ibu aku..

aku: ibu sapa punya kereta parking kat tengah2 nie???

ibu: shhhh..(sambil tunjuk rumah sebelah)

aku speechless..terdiam sekejap dan terus masuk rumah..malu dan marah waktu itu..yela malu la sebab tuan rumah tu dengar kan aku marah dia..haha..masa tu jiran aku tu tengah repair kereta depan rumah..aku pulak xperasan..tapi beberapa minit lepas aku marah terus jiran aku tu alihkan kereta customer die..hehehe..tulah sapa suruh park kat depan rumah singa betina kan??kan da menyinge2!!hahahaha..masalahnya kes macam ni bukan sekali je jadi..da banyak kali sebab tu aku menyinge..garang kan I??haha..

lagi satu aku nak cakap pasal park kereta merata2 bila ada jiran aku buat event..aku xla kejam sangat sampai xboleh nak bagi orang park depan rumah..kalau majlis kahwin ke atau majlis besar2 aku xmarah dan aku paham keadaan tu..aku sanggup parking jauh sebab hormat majlis orang..nie jiran aku hanya buat makan2 kot untuk keluarga terdekat dan mybe keluarga jiran aku nie besar..so sekampung diangkutnya dan parking merata termasuk depan rumah aku..almaklumla halaman rumah aku nie kecil dan keluarga aku mempunyai 3 buah kereta untuk di parking..so kalau kereta lain da ambil tempat biasa kami, kat manalah pulak ibu aku nak park kereta dia??abah aku pulak nak park kt mane??nak park pon kena consider jiran tetangga yang lain..bukan kami je yang guna kereta..kadang2 benda kecil macam tu yang boleh buat hangin satu badan..

ok sambung..family jiran aku yang sangatla ramai nie dan berbuah2 kereta akan masuk kat lorong nie hanya untuk pergi ke rumah jiran aku nie..bagi akula secara peribadi, apa salahnya pakcik/makcik/abg/kakak/ (ha semua aku sebat) sekalian parking tu jauh sikit..apa salah jalan sikit kan..jangan mengganggu orang lain..nak parking tu kalau keluar je kereta jalan selangkah da masuk rumah..xbolehla kan..entri kali ni bukanla aku nak mengutuk ke mengata jiran sendiri..cuma memberi kesedaran je dan untuk diri aku sendiri supaya bila parking tu xmenyusahkan orang lain..sebab aku pon xsuke menyusahkan orang lain (nie ayat perasan ke ape nie??) harap paham..xspesifik pada sapa2 pon..hanya luahan hati je..eececcecehhh..hahaah..

p/s: sebenarnya petang tadi terjadi lagi perkara sebegini dan nasib baik bila aku pandang je pemandu tu terus je dia alihkan kereta dia..macam nie la yang aku nak..memahami..huhuhu..

1 comment: