Friday, January 24, 2014

Si Tomey Shayee!!

Entri yang mula2 dulu aku ada cakap nak share tentang anak buah aku kan??ok jom tengok apa yang aku da sediakan untuk korang..

taarraaaa!!

*omeynye shaayee!*

ha nie la gambar anak buah aku tapi nie time kecil la..nama dia Azeem Aqil Syahmi dan merupakan anak kakak aku yang sulung..sekarang dia nak masuk 3 tahun da..comel x??hahaah..masa nie umur dia dalam lingkungan 5 bulan kot..geram sangat time die kecil2..tersangatla bambam sampai nak gigit2 ontot die tau..haha..time nie dia dalam stroller tengah suka sebab ada org ambil gambar dia..tu yang senyum cover2 tu..hehehe..si ajim nie (aku panggil die ajim je) dia cepat cakap dan lambat jalan..cakap pun pelat2la dan masa dia nak berdiri betul2 dan agak lama tu, kebetulan rumah aku ada kenduri doa selamat, dan tengah masa kenduri tu orang ramai dan saudara mara aku semua agah2 dia suruh berdiri, dan akhirnya, agaknya berkat doa masa kenduri tu, si ajim boleh terus berdiri tanpa dipegang..dia berdiri sendiri ye..sebelum nie ada orang pegang dia baru die boleh berdiri dengan betul tapi masa nie dia boleh berdiri atas tapak kaki sendiri!! (mestila xkan atas tapak kaki mak lang dia pulak kan) haishh excited pulak aku bercerita..hehee..macam tula al kisah cerita anak buah aku tu..

tapi sekarang bukan berdiri je..menyakat adalah perkara yang dia paling suka..dia suka sakat adik bongsu aku..cara sakat dia yang paling manja adalah menyondol mana2 bahagian badan adik aku..hahaah..nakal kan??haih..kadang2 xterlayan kerenah si ajim nie..baru sorang anak buah belum 2 lagi tapi akan datang yang num 2 tu sebab kakak aku pregnant lagi!!baby girl pulak..elokla sepasang..buat kawan main2 die..meh aku story sikit dialog yang aku susah nak lupa bila main dengan ajim nie..almaklumla aku jumpa dia pon jarang2..

masa nie dia tengah main highlighter adik aku..duk conteng2 kat kertas sampai kadang2 tu kena badan die..masa nie rasanya kitorang tengah bersiap nak keluar dan dia main dengan adik aku..aku mulalah sakat die..

aku: ucu ikut alang ye ajim main lah sorang2..

ajim: nape yang yang (sorang2)??

aku tergamam sebab pandainya dia tanya aku balik???macam dia faham perkataan tu kan??hahaahah..pastu kakak aku translate la ape dia cakap..lepas aku tau dia pandai cakap macam tu, aku sakat dia lagi dengan perkara yang sama..bagi dia cakap "yang yang" tu banyak kali sampai menjerit2..aku yang gelak setan..hahahahaha..

aku kan sebenarnya bangga sebab anak buah aku nie di didik dengan cukup sempurna daripada ibu dengan abah dia..masa dia baru beberapa hari dilahirkan kakak aku da suapkan dia dengan kurma..besar sikit makan kismis pulak sampaila sekarang..kalau kismis tu xpayah suruh dia makan, dia yang akan mintak sendiri dan makan macam makan gula2..disebabkan ajim nie setiap hari akan dihantar ke rumah pengasuh, kakak aku akan bekalkan dia kismis sebotol..macam tula cara kakak aku ajar dia untuk jadikan kismis makanan harian selain nasi..kismis kan bagus untuk otak dan ajim pon tersangat dan terlebih bijak bercakap sekarang..kalau borak dengan dia macam borak dengan orang tua..hahaah..


~nie la kismis yang kakak aku bagi ajim makan~

kakak aku jugak akan sukat pemakanan dia tapi bukanla sukat macam xbagi dia makan langsung..tapi sukat untuk kesihatan dia..xnak die terlebih gemuk atau obess..macam susu ke, ada sukatan2 nya yang kakak aku ikut..makan pulak, kakak aku xbagi dia makan langsung segala jenis gula2, manisan ke atau coklat sebab bole merosakkan gigi..sebab tu si ajim nie gigi dia cantik berseri suci dan murni..hahah.. dan dan dan lagi satu dia pernah mintak aku gosokkan gigi dia masa aku mandikan dia.. dia cakap nak "nak ocok igi, nak ocok igi" pandaikan?? tapi xgosokkan pun sebab ubat gigi dia xbawak..jom aku nak tunjuk lagi beberapa gambar ajim chumeelll nie ^_^..
.

*encem xshayeee oshinggg??*


*habis semua di explore nya bila kat rumah orang*


*shayee da andai alan la!!yeaaayy!!*


*memang xnak balik kalau da dapat main benda nie*

*malunye ibu amik ambar shayeee!!tapi nk osshhiingg jugak!!^_^*

kalau sesiapa nak tengok lagi gambar atau nak tau kerenah anak buah aku nie, bolehla singgah ke blog kakak aku di sini---->Salina Aizat..ok sampai sini saja..see ya!

No comments:

Post a Comment