Monday, January 27, 2014

~Perkara yang aku suka buat bila ada masa lapang~ (Part 1)

Aku ada masa lapang bila tengah cuti sem macam sekarang niela..bila kelas da start jangan haraplah ada masa lapang sangatkan..masa lapang untuk menghadap assignment2 yang melambak tu adalah..hehe..ok disebabkan tengah cuti sem dan aku ada banyak sangat masa lapang, so aku nak share la sikit apa aku suka buat bila aku free..

1. Baca novel

Aku nie sebenarnya minat sangat baca novel..novel2 yang aku suka baca adalah novel2 yang tebal2, muka surat ribu2 tu..ha yang tu aku suka sebab lambat habis dan masa aku habis dengan baca novel yang tebal gedebuk tu jela..yang nipis2 nie aku kurang sikit sebab macam xde feel kalau baca..xtaula..aku sorang je kot yang xde feel..huhuhu..sekarang nie aku tengah layan novel "The Wedding Breaker" dari penulis Evelyn Rose..citer ariana rose yang famous pukul 7 sekarang..tergerak hati nak beli novel nie sebab xsabar nak tengok next episode sebenarnye..tu yang duk baca dulu biar aku tahu dulu jalan cerita drama tu..dan bolehla aku berlagak xsedar diri dengan ibu aku kan..hahaha!!..lagu OST drama tu pun sedap kan nyanyian Dayang Nurfaizah tapi xtahu tajuk..dengar sedap je..hahakss..

*nie muka depan novel TWB*

kalau korang nak tau aku susah nak suka drama melayu dan aku pun xtau kenapa..mungkin disebabkan kekangan waktu yang membuatkan aku xde masa nak tengok drama2 pukul 7 nie..mana xnya kelas aku start 6.30 pm sampai 9.30 pm..macam mana aku nak luangkan masa aku yang teramat busy nie untuk tengok drama kan..haih panjang aku bebel..ok lagi, drama nie aku layan sebab jalan cerita mula2 lagi da besttt dan pelakon yang berlakon especially Tengku Adam Kamil yang sweetooo tu yang membuatkan aku nak lagi tengok drama nie sampai habis..^_*

ok bukan novel nie je yang aku layan, banyak sangat dan yang paling ketara, aku follow novel dari hasil tulisan Siti Rosmizah. nak tau kenapa???sebab novel yang beliau tulis sangatla menyentuh perasaan..aku ingat lagi first novel beliau bertajuk "Andai Itu Takdirnya", first time aku baca aku nangis, second time baca pun nangis, xkira la berapa kali aku baca aku akan nangis..xdela 1 buku tu aku baca nangis, adela part2 sedih dia gituuu..bukan aku sorang je, ibu aku baca pun nangis jugak..adooiyaaiii..terbukti kan novel nie bestt dan mudah buat orang menangis terutama orang sensitive macam aku nie..*ala2 dalam hati ada tisu + taman*
ok aku nak sediakan lah sedikit sebanyak novel2 Siti Rosmizah yang aku follow..

   
                             





beliau nie adalah penulis baru, jadi novel2 beliau yang aku ada cuma 4 jenis nie jela..semua tebal2..so syokla bila baca..kalau korang nak tau jalan cerita setiap novel beliau, pergila beli novelnya atau google je..xkanla aku nak karang 1 novel 1 sinopsis kan..hamboiii!!~wink!wink!~ 


novel beliau yang paling latest adalah "Curi-Curi Cinta"..novel nie aku xberkesempatanla nak beli sebab bila aku cari novel nie kat popular, xde pun????kenapa xde???persoalan yang aku pun xboleh nak jawab..tu pasal aku tanya korang!hahaakkss..kesimpulannya banyak lagi novel yang aku layan seperti novel dari penulis Siti Nur Dhuha tapi novel SR nie jugak yang aku suka follow sebab mula2 baca novel beliau dan itu adalah first novel, first novel da bestt kan, sejak tu aku follow..da first novel bestt, novel2 yang akan datang pun mestilah best jugakkan..

ok habis novel cintan cintun nie..beralih pulak pada novel yang genre nya sangat lain dan suspen hasil tulisan Ramli Awang Murshid..sapa xkenal penulis novel nie kan..memang legendla kalau novel yang genre nya seram, suspen, bunuh2 nie..keseluruhannya novel beliau nie berunsur thriller..sangat best sebab xsabar nak tau penghujung cerita..kalau baca novel beliau, perlu bagi tumpuan sepenuhnya sebab kalau kelalen (bahasa jawa yang susah, nie je yang aku tau) atau cuai, aku akan lost lepas tu mula baca balik part yang aku faham..lepas tu angguk2 kepala sendiri tanda aku paham part yang xpaham tadi..aduhh macam2!! kat bawah nie antara novel2 beliau yang aku follow..







xbanyakla sebab aku lagi suka novel cintan cintun nie, sebab bila baca akan ada fefeeling2 sweet gituuu.. *dalam mata ada love besar kecik besar kecik sambil tersengih2* cuma novel yang bertajuk "ADAM" nie je yang aku xsempat2 nak baca..daripada zaman tok kaduk da beli tapi xbaca2..nanti ada masa aku akan baca novel nie sampai habis..bagi aku untuk novel beliau nie aku akan baca sinopsis dan tengok tajuk dulu la sebelum beli sebab xsemua novel beliau kena dengan jiwa aku..yang aku rasa berkenan aku akan belila..sapa2 penggemar novel tu, luangkan lah masa anda dengan membaca..walaupun bukan buku2 ilmiah tapi tabiat membaca nie kan bagus..daripada buat benda yang bukan2, baik habiskan masa dengan membaca novel kan..kalau xasek mengangkang je tengok tv! (nie tabiat buruk aku!!).

p/s: aku ada 1 rak buku yang aku letak semua novel yang aku beli dan rak tu da penuh ok!(bangga tetibe, puihh!)..xde gambar sebab sekarang kat ofis..nanti aku letak gambar ..=D

2. Noraebang (Karaoke)
  

Noraebang tu adalah dalam bahasa korea..kenapa noraebang??sebab aku minat sangat kpop!! kalau karok, kpop songs nie memang xketinggalan lah aku nak nyanyi kan..aku ada sorang kawan nama dia zaty yang kpop dia sangat bombastic gilerrla!! disebabkan minat sangat dengan kpop nie, dia sanggup belajar tulisan hangul..sampai begituhhh! aku pun xreti..yang paling gilerrr sanggup pergi konsert super junior, 2pm dengan bigbang yang tiketnya berharga beratuihh ratuihhh..haish! tu namanya minat kan..aku pun minat tapi xdela sampai ke konsert..I xloaded..hahaahkkss! bukan apa, kalau ke konsert korang kena berdiri lebih kurang 12 jam!! kematu kaki aku eh! baik aku download je konsert tu kat internet..sambil bersandar di kerusi malas pun aku boleh tengok k! aku selalu karok kat greenbox JJ bukit tinggi..tu tempat feveret I sebab aku rasa lagu2 korea kat situ banyak yang latest, microfon dia best..sekarang screen pilih2 lagu tu da touchscreen uollss..xde remote2 nie..lagi port karok aku kat neway klang..situ korea dia kuranglah bagi aku tapi member2 aku pergi baru2 nie dia kata ok pulak..yang best nya kat neway banyak diskaun untuk yang gurgirlll2 nie..yang laki2 xdak langsung! gambar kat atas tu adala macam ala2 aku nyanyi tapi aku sopan sikitla..eceh!! oh terlupa nak cakap, kawan yang aku cerita kat atas nie adalah partner karok aku lerr..kalau dia da nyanyi aku xd chance langsung! atau pun dia suka "next" kan lagu aku walhal aku xhabis nyanyi lagi kot..sentap!!

xdela semua korea aku sental nyanyi, adela beberapa lagu yang aku hafal, lagu tu jela yang aku nyanyi..almaklumlah xboleh nak baca hangul kan..huhuhu..berkenaan dengan lagu ape, korean group yang aku minat, drama korea, video2 dance yang aku suka chreography nya semua aku akan muatkan dalam 1 entri yang akan datang..kang aku membebel xingat dunia kang memang panjag gilerr jadinya..jadi aku hanya story yang simple2 jela..bukan korea je ok, omputih pun I layan..yang nie pun aku nak letak kat entri aku jugak nanti..

p/s: aku karok bila terlebih2 duit je..peace yoww!!^_^

~nie baru part 1..ada banyak part lagi..da letih da jari2 aku nak menaip..so aku stop kat sini dulu..daa~~


No comments:

Post a Comment