Tuesday, April 8, 2014

I'm Officially Married..yeayyyy!! (Majlis Akad Nikah)

Hye semua!!! apa khabar?? hope baik2 saja ye..rasa teruja pulak nak tulis entri memandangkan aku dah lama sangat xupdate..biasalah bila sesi persekolahan aka kelas aku dah start memang xde masa lah aku nak update..tu jeke?? eh ada lagi..sebab ada suami di sisi tu yang lupa2 ingat je blog nie ekekeke..paham2 lah ye.. wahahahaha..dah2 focus2!! 

Pada tanggal 29 March yang lalu aku nak cakap kat sini yang aku dah nikahhhh!!! weehhuuuuuuu!!! 10 tahun menyemai cinta daripada umur 15 tahun sehinggalah 25 tahun dengan rasminya kami sudah menjadi suami isteri yang sahhh!! giler teruja..hahahahh..weh mana xteruja 10 tahun maaaa...kalau korang pun aku rasa akan golek2 atas lantai cam aku (nie tipu).. nak tahu lagi kisah aku?? (soalan macam femes sungguh!)

*Source - Shikin Desa (laki dia kawan kakak aku)*

orait yang nie gambar masa akad nikah..kisah sebelum nikah, malam masa aku pakai inai, suami aku call suruh confirm kan dengan tok kadi tentang majlis akad nikah besok memandangkan yang dia tahu ada program masjid dan masjid tempat aku akan dinikahkan tu terlibat..well aku kan degil tahap kepala batu, xkanlah tok kadi tu xinform kat abah aku memandangkan dia sendiri akan nikahkan aku besok dan dia terlibat dengan program masjid..kan??? kita tahu ke ada program masjid?? sepatutnya imam tu yang kena inform kita ye x?? makanya malam tu aku buat bodohhh jela..aku marah suami aku lagi adalah..(sekarang dah insaf)..

Malam pun beransur pagi (betul ke ayat aku?? bedal je lah labu) dan lepas je aku make up dalam pukul 9.45 pagi, aku sekeluarga, sedara mara, sepupu sepapat bergegas ke masjid yang berkenaan..alah 5 minit je xjauh pun..sampai je masjid, kosong! kosong dan empty!! kenapa?? xde orang lagsung eh..gelap dan sunyi..huhuhuhu..mulalah kan aku teringat laki aku cakap apa malam tadi..tulah derhaka!! (ishhh takut lah ayat nie..minta2 dijauhkan tukar2, xdengar cakap!) kan dah kena!! masa nie pihak lelaki pun dah sampai dalam beberapa kereta..ramailah jugak..abah aku try call tok imam tu dan sahh!! padan kat muka aku sendiri!! ada program masjid dan majlis akad nikah aku ditunda lepas zohor..aisemennn..malu woiii dan aku xpandang pun laki aku bila aku keluar masjid..confirm dia marah giler kat aku kan..sedehhhh...=(


yeayyyyyyy!! aku dah nikah!!! majlis aku berjalan dengan lancar alhamdulillah..cuma tok kadi tu tanya macam2 dan lama jugaklah sebelum akad tu..kaki pun dah mula krem..seyes wey aku pegang pun xrasa..mana xnya duduk kenalah ayu macam perempuan melayu terakhir..bersimpuh gituuhhhh..huhuhu..

kalau korang nak tahu masa akad nikah hanya belah lelaki je bagi hantaran..tu 3 hantaran kat gambar..belah aku xbagi pun sebab hantaran dah setel naik sekali masa tunang..yang 3 hantaran nie cuma ada mas kawen, kek dan gelang..yang kek tu memang laki aku willing nak bagi..tu je! simple kan?? kaler baju aku tu aku pilih kaler nude..ala2 gold pun ada, brown pun ada, kaler kulit pun ada, tapi nama die nude yang pastinya..sapa2 yang berkenan kat kaler tu untuk majlis2 nikah atau sanding trylah cari..kat jakel bersepah kot..baju aku semua sdn bhd duit aku..cehhh!! hahahaha..sebabnya baju kat butik aku xde saiz..untuk nak buat baju baru kena caj RM800..mahal gedebuk gilerrrrr!! memang xlah..so aku buat baju sendiri dan akan menjadi hak milik aku yang kekal abadi..cewaaahhh! jom tengok beberapa gambar nikah aku..

*Dulu gambar DP kat fb sekarang dah tukar gambar honeymoon pulak*

*Taken by my personal taylor Put Fika..nice kan?? =D*

*Sumber - Amum Picture (photographer aku)*

*Inai tu buatan sendiri..huduhhhh sungguhhh!*

*Mieda - Kawan masa degree..die je yang keep in touch dengan aku sampai sekarang..yang lain hanyuuttt..ma BFF lorrhhh*

*Angin bayu membawa diriku..lalalalala..*

*Kami posing bersama*

*Kami lagi..ambil berkat eh..*

*Aku suka pic nie sebab aku nampak selim..tu je motip nye*

*Walaupun rambut kau berserabai, kau tetap cute dalam gambar nie..auuwww!!*

*Kakak aku punya kerja*

Aku bersyukur kerana dijodohkan dengan insan yang bernama Mohd Zubair Zawawi, seorang lelaki yang bertanggungjawab terhadap mak dan abah yang paling penting, dan aku juga..orang kata kalau lelaki yang sangat jaga mak abah dia, macam tu jugaklah dia akan jaga isteri dia..InsyaAllah..hopefully kasih sayang kita berkekalan sehingga ke jannah..abg, syg sayang abg sangat2!! muahhhh!! kucupan paling manja untuk suami aku.. (first time buat ayat jiwang..sila bagi mood romantik sikit)

Nie semua gambar masa majlis akad nikah..untuk bersanding..

To be continue..

P/s: Masih xpercaya yang aku sudah menjadi isteri orang selama seminggu lebih..pliss sapa2 tolong cubit ke tampoo aku sekali..lai lai lai..












No comments:

Post a Comment