Sunday, May 4, 2014

Berubah Hati Tiba-Tiba

Kenapa bila aku down nak cari jawapan assignment tetiba aku teringat nak update blog? kalau macam nie kena selalu down ke baru aku nak update? haha. ye memang aku lost sekarang nie. xjumpa jawapan daa. nak goreng xboleh sebab fakta. hampeh betul. 

Kalau lah korang mengikuti entri2 aku yang lepas berkenaan dengan menjadi pendidik sementara tu, ok to be honest, I'm not ready. fullstop!

Kenapa? sebabnya aku xboleh nak ketepikan sifat2 pemalu (ada ke dalam diri aku? wahaha.), risau, takut dan segala sifat negatif lah untuk mengajar dan bercakap sorang2 kat depan. susahnya lah nak overcome benda nie. sampai bila nie?? kadang2 aku sampai marah dekat diri sendiri disebabkan aku ada sifat2 nie. hmmm.

Aku dah confirm dah pun nak ganti akak aku tu, rasa berkobar2 tu hilang bila akak aku ajar akaun dan aku lost dan lupa. term2 penting macam pulangan belian ke hape dah hapus dalam benak otak aku nie ha. kalau nak refresh balik kena jadi student form 4 baliklah hoiii. hello dah berapa tahun pulak aku dah tinggal kan sekolah? 

Kakak aku ada suggest xpayah ajar akaun cuma ajar BM dan Sivik, tapi aku.......blur sekejap, terfikir sejenak kalau ajar BM ada part yang simpulan bahasalah, kena faham sajaklah, in case aku xfaham sajak tu aku nak cakap apa kat budak2 tu? aku nie gugup kalau aku ngajar tapi aku sendiri xdapat faham apa yang aku nak ajar. aku terlampau banyak berfikir perkara2 macam nie sebab tu aku cancel peluang tu. geram jugaklah kat diri sendiri. weh nie lah peluang kau tapi kau sia-siakan! 

Tengoklah cuti sem akan datang kalau ada terbuka peluang lagi insyaAllah aku pergi. 

Entri nie lebih kepada sifat amarah terhadap diri sendiri. sekian.

P/s: Aku nak sambung buat assignment tapi sempat hiburkan hati tengok wayang malam nie. tunggulah next movie review aku kalau rajin nak menulis. 


No comments:

Post a Comment