Tuesday, April 7, 2015

Bercuti Satu Hari Sambil Celebrate Anniversary di Bukit Tinggi Pahang

Sebenarnya cerita nie dah basi tapi aku nak cerita jugak sebab cerita nie tentang anniversary aku yang pertama hari tu..tup tup dah setahun dah kawen..xsangka gilerr sekejap sangat rasanya..rasanya macam baru semalam je nikah..over!

29 Mac 2015 hari tu ialah tarikh anniversary aku yang pertama..alhamdulillah sangat dengan perkahwinan ini..bertemu jodoh pulak dengan seorang insan yang sangat bertanggung jawab terhadap keluarga kecil dia nie..belum setahun kawen dah dikurniakan cahaya mata tercinta..bersyukur sangat ya Allah kau hadirkan insan2 tersayang ini untuk aku..sayang kamu semua much muchhh!(ayat apa nie?)

Sebenarnya plan ni xberapa nak plan pun sebab last minute decision..plan nak ke bukit tinggi tu ada tapi bukan time anniversary..first time nie memang xtahu apa ada di bukit tinggi tu..plan nak pergi hari jumaat..tarikh pergi hari ahad..so sebelum pergi bercuti aku akan buat sedikit research lah macam biasa..baca belog orang lah ape lagi..kebanyakan blog yang aku baca semua bagi positive feedback lah dan ada 1 blog nie aku baca dia hanya ke bukit tinggi sehari je..dan adalah sebab musabab dia ceritakan kenapa 1 hari..so aku terfikir why not celebrate kat sana? sehari je pon! so hari jumaat tu aku cadang2kan kat husband and serta merta dia setuju..

Tapi hari ahad tu xkena timing sebab beratur kenduri kawen walaupun xdelah panjang sangat..2 rumah je pon..dah orang jemput kan pergi jelah nanti time anak kita kawen xde pulak orang nak datang..kami gerak je dah pukul 2.30 petang..sampai mestilah petang jugak dalam pukul 3 lebih macam tu..jalan nak naik atas tu adventure lah jugak tapi nak ke genting lagi adventure kot..yang xbestnya bila follow belakang kereta yang drivernya ala bercintan cintun dalam kereta...sendu rasa follow belakang kereta orang camni..nak potong xboleh..ikut jelahh..

Sampai je kat atas tu destinasi pertama mestilah ke Colmare Tropicale..almaklumlah expectation orang first time pergi nie tinggi..bila masuk je colmar tropicale tu dalam hati *alaa macam nie je ke tempatnya??* korang faham kan perasaan aku?? huhuhu..sendu sangat! bangunan ala2 french tu memang cantik tapi aku ingat kawasan nya besar & boleh jalan round2 ambil masa yang lama tapi sekitar situ je rupanya..masa aku pergi tu panas ok! sapa cakap bukit tinggi sejuk?? pang kang! bila dah petang2 tu redup sikit & barulah rasa sejuk2 sikit..

Orang2 yang sampai sana aku tengok macam2 gaya bergambar..so si hantu selfie nie nak lah jugak!

*Eh eh! cenyum lah areeq..omeyyy omeyy!*







Banyak je restoran kat sana & pilih je nak makan apa..yang tekak makan belacan memang xdelah..semua tekak italiano ala2 omputih je makanan nya..dalam banyak2 makanan aku teringin pizza..so masuklah restoran pizza & western yang tersangatlah worst service mereka..dah duduk beberapa minit pun still xde waiter or waitress yang layan kami..xtahulah kurang pekerja ke atau pekerja yang kurang kasih sayang majikan sampai xnampak kami duduk kat belakang..last2 husband aku yang panggil..dah lambai tangan pun xpandang kan..xsuggest lah restoran nie..cari lainlah kalau nak makan..

Seriously nama pizza kat atas nie tersangatlah susah nak sebut..bila dah order harap2 sedaplah..aku rasa pizza homemade aku lagi tip top kot..pizza yang terlampau simple cuma roti prata je macam roti kebab tu..topping nya ada ayam roasted dan apa lagi ntah tu..aku order sebab ayam roasted jerr..aku bukan pencinta beef..harga pizza small nie dan air guava segelas RM40++..mahal x?? korang nilailah sendiri..

*alolooo comel sangatlah tu cantik sangatlah tu..puiihh!*



*Nak saranghae tapi malu sebab tu xsaranghae sangat*

*Aku xtahu apa function rumah kecik nie*

*Air pancut kat belakang tu cantik rasa nak rendam kaki*


*Eeee itew malu senanye wat cenggini macam over sangat*



*Pegang kuda macam kuda tu ada janggut*

Banyak gambar aku sebab husband kesian tengok aku nak bergambar sangat tapi xde orang nak tangkapkan..so dialah juru camera hari tu..gambar kami bertiga guna monopod je..last sekali time nak balik ada sorang uncle india tu baik sangat macam memahami jiwa raga aku nie nak tangkapkan gambar kami..senyum sampai mata aku rasa time tu..berbesar hati gilerr bagi phone kat die..thumbss upp uncle!

Ok mata dah kuyu dah nie..sambunglah next entri ye..selamat malam!

P/s: Banyak je aktiviti kat bukit tinggi tapi aku sempat pergi Colmar Tropicale jer sebab dah petang..teringin nak pergi japanesse village tapi dah tutup..xpelah xde rejeki di situhh..maybe next time..

No comments:

Post a Comment