Wednesday, April 8, 2015

Butik Review (The Choice is Yours)

Disebabkan tema raya tahun nie adalah maroon dan emerald green aku tersangat gigih untuk search baju2 di butik2 berdekatan aku sama ada pergi sendiri atau thru facebook atau IG..aku xtahulah lately nie banyak sangat baju aku borong..semuanya baju nursing & solat friendly semestinya..semenjak dah ada anak nie kena pakai baju yang sesuai..xpayah susah2 nak selak..butik2 kat shah alam yang berlambak2 belakang jakel tu kebanyakannya ada yang aku dah terjah antaranya Bella Ammara, Rina Salleh Clothing, Calaqisya, Zawara, Muslimah Clothing Couture & etc..tu kat belakang jakel..kat alam avenue pulak baru 1 butik aku pergi hari tu iaitu Fabelous Heejab..

Dalam banyak2 butik yang aku pergi nie aku sangatlah berkenan dengan baju2 di butik Muslimah Clothing Couture..tagline butik nie "your labuh & longgar specialist"..baca tagline je dah tau jenis baju yang macam mana ada kat butik nie..aku jenis simple dan suka berfashion tapi xdelah terlalu over..bagi aku baju yang selesa untuk dipakai tu mestilah longgar, labuh dan trendy..maknanya baju tu walaupun baju muslimah tapi dari segi design mesti updated..aku lebih suka dress atau jubah dress berbanding blouse tapi kalau jumpa blouse yang sedap mata memandang apa lagi memang aku grab lah! first time tengok blouse di butik Muslimah Clothing Couture ni aku terus berpuas hati dan jatuh cinta..jom review..

*Wall facebook MCC*

Antara baju yang aku dah beli xde pulak dekat facebook..mungkin admin xupdate tapi dekat IG ada..aku nak tunjuk sikitlah beberapa dress & blouse yang cantik2 tu..






Abaya Ballerina Luna nie ada 5 kaler..korang boleh tengok kat fb MCC ok..size yang ada sampai XXL tapi yang available sampai M je kot..yang lain dah out of stock..cantik kan design dress nie? aku xbeli sebab xde saiz..huhu..jom tengok blouse pulak..





Blouse nie cutting besar sebab tengok shoulder & bust size XXL aku dah tau besar..kalau nak beli baju online nie first measurement yang aku akan tengok dulu shoulder & bust sebab bidang aku besar..yang lain dah xkisah dah..semua baju di MCC sesuai untuk nursing..so pada mak2 yang tercari2 baju nursing yang cantik, elegan, labuh, longgar, dan menutup aurat boleh cari di MCC..selain dress & blouse terdapat jugak shawl, instant shawl, cardigan dan skirt..semuanya owesome2 oulsss..


Ala alamat xfull..korang boleh review sendiri lah kat fb MCC kalau nak tengok alamat ok..kalau IG pulak korang taip "muslimahclothing" je..senang cerita butik nie disebelah menara Jovian mandagie..

Selain butik yang ada kedai aku jugak terjumpa 1 page butik online nie iaitu Pesonasara..baju2 di butik ini pun aku berkenan walaupun xbanyak pilihan..butik nie 100% online dan nama admin page nie Pn Isma..


Antara baju yang dijual di butik online ini..




Aku dah order dah pun jubah dress nie..cantik sangat design nya walaupun simple..measurement pun mengikut ukuran badan aku..harga pun berpatutan dan affordable..





Yang nie pun aku grab jugak..pembolot betul kau nie weyh! selain blouse dan jubah dress butik ini juga menjual cardilatch atau nursing cover multifunction..bukan sahaja nursing cover tapi boleh juga dijadikan cardigan..bagi aku unik..




Multifunction sangat..aku nak beli tapi aku xpasti cardilatch nie boleh digayakan dengan baju apa..banyak kaler yang ada..korang boleh review fb Pesonasara ok..kalau berminat dengan baju2 yang ada di Pesonasara boleh berurusan dengan Pn Isma..

P/s: Baju kaler emerald green susah betul nak dapat..kalau ada pun xda saiz..ciss! eh aku baru je nak cuba red bella body wash..hope dapat selim seperti anak dara..eh time anak dara aku slim ke?? ok baii..


No comments:

Post a Comment