Friday, June 10, 2016

Bukan Angan-Angan Mat Jenin

Impian tu tak selalu nya Indah kan. Kadang-kadang bukan kerana tak mahu tapi terpaksa berhenti berangan sekejap atas sebab-sebab tertentu. Apa aku merepek ni kan. Sebenarnya hari tu aku berurut lepas pantang. Bila urut tang perut aku tanyalah

Aku: kak Rahim saya dah kecut?

T.Urut: (termenung sekejap sambil tangan nya tekan2 perut aku). Rahim kau ni dah kecut tapi keras.

Aku macam terkejutlah Sebab kenapa keras??

Aku: keras?? Kenapa kak??

T.Urut: agaknya Sebab kau berlari ni. Orang nak diet dalam pantang kau diet lepas pantang lepas tu terus berlari. Tak boleh macam tu.

Aku: errkk...ooo yeke..aah saya terus berlari hard-core jugakla diet.

T.Urut: macam mana kau nak diet kau tu menetek (ooppss sorry censored. Kihkih)

Aku: Yela saya ada Baca kalau nak diet kena tunggu baby 6 bulan.

Pastu laki aku pun masuk campur cakap itu ini. Aku like @#%§€¥£&$ kena sembur!

Ok foiineeee! I quit for the sake of my Rahim. Terpaksa tinggal kan impian nak kurus di pagi raya. T___T

Sebenarnya sebelum start ngurut tu aku cerita lah pasal diet, treadmill etc etc etc....tu yang tukang urut tu tau aku diet plus berlari atas treadmill lah buat zumba lah. Semua nak cerita kan Haku nih.

Kenapa tajuk entry gitu Sebab aku nak kurus bukanlah Hanya angan2 mat Jenin. Nak kurus betul ni weh! Tapi ada je halangan bertimpa timpa.  Aku tak tau lah apa Jadi kalau aku still berlari & buat zumba every single day. Sekarang memang tak rasa sakit takut effect dah Tua kang. Dah lah jamu pun tak berapa nak makan. Pantang Ala koboi. Badan kita kan amanah Allah. Siapa nak jaga kalau bukan kita sendiri yang kena jaga. Kehnnn...Jangan ikut perangai aku tau. Yang positif ambik yang negatif buang. Aku hanyalah insan biasa yang tak sempurna *tetibe*

Oklah just a short entry for today. Adios!

No comments:

Post a Comment