Tuesday, July 8, 2014

Whatever me #2: Tak Senyum Tak Bermakna Sombong

Hari ini aku nak bercakap sikit soal senyuman..senyum itu sedekah..senyum itu pengubat hati yang marah..macam nak ceramah ke ape nie??

Aku sedar ramai orang akan sangka orang yang xmudah senyum tu adalah orang yang sombong..yeke? mungkin ye mungkin tidak..

Sebab apa aku kata macam tu sebabnya mungkin orang tu xsenyum dengan kau kemungkinan dia ada masalah personal ke..masalah hidup dan mati ke..who knows? kau xboleh nak judge orang macam tu je..kau xboleh nak letak hukum hakam sesuka hati kau je..kalau kau senyum dia buat bodoh let it go lah benda tu..small matter je kan..xpayah nak maki hamun kutuk mengata dalam hati cakap bukan2 pasal orang tu..free2 je kau dapat dosa kau tahu x??

Tapi ada jugak orang yang betul2 sombong lombong nie susah nak balas senyuman orang..orang yang macam nie xboleh nak kata apa lah..mungkin dah sejak azali sifat sombong tu terbenam dalam badan dia..tu pasal susah nak cair..susah nak buang..

Aku mengaku yang aku mudah judge orang tu bila sedikit senyuman aku xdibalas pun..bukan susah nak senyum..kena bayar ke? tapi tu dulu lah..sekarang bagi aku buat apa nak pikir pasal orang..kita senyum kita dapat pahala..dia xbalas lantak pi lah..do I care??

Tetiba aku nak perasankan diri aku sekejap yang aku nie seorang yang murah dengan senyuman..errkk?? huahua..betul lah..nie memang diri aku..dengan sapa2 je aku mudah nak senyum..dengan orang yang aku kenal ke xkenal ke..kalau orang senyum dengan aku aku akan senyumlah balik..walaupun kadang2 aku nampak bengis, garang..tapi dalam hati aku ada tisu tau..perggghh!! ayat xboleh blahhhh!! macam nak kena penampar!! huahuahua..

Orang yang tak senyum tak bermakna dia sombong tetapi orang yang sombong memang susah nak senyum..agree!!

P/s: Senyum tidak perlu kata apa-apa..huahua..actually duduk rumah cuti sem banyak membosankan hidup aku sebab tu aku suka merapu macam nak kena penyapu..

No comments:

Post a Comment